Kulunut vuosi on selkeästi osoittanut, että joskus olosuhteet muuttuvat tahtomatta ja rytinällä. Monilta yrityksiltä on vaadittu uudistumiskykyä ja ketterää ajattelua uuden tilanteen keskellä. Kriisin keskellä markkinointitoimenpiteet ovat saattaneet jäädä jalkoihin, sillä mitäpä sitä markkinoida, ellei ole asiakkaita?
Tulevaisuus on toivoa täynnä, kuten tavataan sanoa. Seuraavalle vuosille on ennustettu nousukautta koronan jälkeiseen elämään. Miten yrityksenne on valmistautunut nousuun ja asioiden normalisoitumiseen? Millaisia mielikuvia yrityksenne herättää?
Suurempi logo ei auta luomaan brändiä
Brändinne ei ole pelkästään logo, tai oikeastaan, logonne ei ole yhtä kuin brändi. Visuaalinen ilme on vain yksi kohtaamispiste asiakkaan ja yrityksenne välillä. Pelkkä visuaalisen ilmeen uudistaminen ei ole brändiuudistusta, vaikka se on yksi osa palettia. Brändi on asiakkaiden muodostama mielikuva yrityksestänne. Tämä mielikuva muodostuu asiakaspalvelusta, tuotteista, palveluista sekä viestinnästä niin digitaalisesti kuin kasvokkainkin. Brändi on siis puhtaasti kokemusta ja tunnetta siitä, miltä vaikutatte. Brändi ei ole sitä, mitä me markkinoinnissa sanomme sen olevan, vaan siitä päättää aina asiakas itse.
Strategialla johdetaan brändiä haluttuun suuntaan
Mistä haluatte olla tunnettuja, mistä yrityksessänne on kyse ja ennen kaikkea: mitä arvoa tuotatte asiakkaillenne? Kun nämä (ja muutama muu asia) on lyöty lukkoon strategiassa, lähdetään miettimään, miten brändi jalkautuu: tuleeko asiakaspalvelusta sellainen kodikas olo asiakkaalle, jota tavoittelette? Onko palvelunne nykyajassa? Miten on pakkauksen laita, viestiikö se niitä ekologisia arvoja, jotka ovat teille tärkeitä? Entä verkkosivunne, palvelevatko ne asiakkaidenne tarpeita? Millainen on yrityksenne äänensävy sisällöissänne: asiallinen, leikkisä, pohjalaisuudella höystetty? Entäpä se visuaalinen ilmeenne: onko se edelleen sen edelläkävijän näköinen, joksi julistauduitte vuosia sitten?
Vahva brändi ei rakennu pelkästään touhuamalla vähän sitä sun tätä, se vaatii pitkäjänteistä, johdonmukaista työtä ja esillä oloa. Miksi edes miettiä brändiä? Siksi, että on paljon helpompaa myydä tunnettua asiaa, kuin täysin tuntematonta. Vahvalla brändillä on uskolliset asiakkaat, jotka palaavat aina yrityksen tuotteiden ja palveluiden pariin, sekä suosittelevat yritystä muillekin.
Autamme sinua jalostamaan brändimielikuvaasi – nyt myös rahoituksella
Mainostoimisto Riimalla on otettu käyttöön rahoitusmahdollisuus kokonaisvaltaisille markkinointiviestinnän palveluille. Voimme sopia esimerkiksi 24 kuukauden rahoituksen toteutettaville projekteille (vaatii luottopäätöksen). Näin pääset taloudellisesti helpommin investoimaan myös markkinointiin.
Pistetään yrityksenne mielikuvat kuntoon
Yrityksen ilmeen uudistamisen mahdollisuuksista voit lukea palvelusivuiltamme: yritysilme ja brändityö. Verkkosivujen vaatimuksista ja kehityksestä löydät lisätietoa verkkosivut & verkkokaupat -osiosta. Brändin jalkauttamiseksi suosittelemme digimarkkinoinnin keinoja.
Ota yhteyttä, autamme mielellämme!