Riima logo.
Lapuan Sanomat + Riima

Lapuan Sanomat

Lapuan Sanomat on vuonna 1932 perustettu paikallislehti. Lapuan Sanomat kaipasi täydellistä ilmeuudistusta. Suunnitteluprosessiin lähdettiin rohkealla otteella ja ennakkoluulottomasti. Tavoitteena oli kirkastaa lehden ydin ja luoda ulkoasu, joka viestii sitä, mitä lehti nykypäivänä on.

– Halusimme ilmeen ja rakenteen, joka vastaa lehden terävää uutistyötä. Yllättävä, räväkkä, vakuuttava, mutta myös hauska. Yhteiskuntamme on moniääninen ja monivärinen tätä halusimme myös lehtemme peilaavan, tiivistää Lapuan Sanomien päätoimittaja Tarja Kojola.

Suunnittelun lähtökohtana oli lehti, joka astuu ulos perinteisestä ja ottaa mukaansa elementtejä visuaalisuuteensa ympäröivästä maailmasta. Tavoitteena oli luoda lähestyttävä, kevyempi ilme, jossa huomioitiin monen ikäiset lukijat.

Uudistuminen lähti lehden nimiöstä, jonka haluttiin viestivän lähestyttävyyttä. Samaa lähestyttävyyttä ja yhteisöllisyyttä viestii myös koko lehden typografia ja visuaalinen ilme jokainen yksityiskohta huomioiden. Lukukokemusta haluttiin helpottaa ja parantaa selkeällä ilmavalla taitolla, säännönmukaisuudella sekä rakenteella, jota tukee väriteemat.

-Teemoittaminen helpottaa lehden lukemista ja uutisten löytämistä. Samalla se ohjaa meidän toimittajien työtä monipuolisen lukukokemuksen takaamiseksi, Kojola toteaa.

Lehtiuudistuksen yhteydessä uudistettiin myös Lapuan Sanomien markkinointi-ilme ja -tunnus.

Lopputuloksena syntyi mielenkiintoinen, lehden omaa persoonaa kunnioittava kokonaisuus, joka kestää aikaa ja katsoo tulevaisuuteen.

-Riiman ammattilaisten ja ennen kaikkea graafikko Sonja Hyvärisen kanssa tehty projekti oli todella joustavaa ja helppoa. Ensimmäisestä luonnoksesta lähtien visuaalisuudessa ja luettavuudessa oli huomioitu juuri ne tarpeet, jotka halusimme tulevan huomioiduiksi.

Lukijat ovat ottaneet uudistuksen vastaan erittäin positiivisesti.

-Uudesta Lapuan Sanomien nimiöstä on pidetty todella paljon, kuten myös lehden luettavuudesta sekä selkeydestä. Osastolähtöjen selkeys on saanut myös paljon kehuja. Erittäin suuret kiitokset siis kaikista suunnista. Lehti on samaan aikaan sekä uudistunut että lukijoilleen kotoisa, Kojola iloitsee.

Lapuan Sanomat -paikallislehden ilmeuudistus

  • nimiö, fontit, värit, sivupohjat, symbolit, grafiikat, graafiset elementit, taittopalat
  • tyylikirja
  • verkkosivujen visuaalinen ilme

Lapuan Sanomien markkinointi-ilme ja -tunnus

  • yritystunnus, fontit, värit, ilmoitusmallit, kirjekuoret, liikelahjamallit, ilmoitukset, somebannerit, levikki-kortit
  • graafinen ohjeisto

PIDITKÖ NÄKEMÄSTÄSI?

Haluamme olla osa sinunkin menestystarinaa.
Ota meihin yhteyttä ja kerro missä voisimme sinua auttaa

Ota yhteyttä

Myyntipäällikkö
Meiju Hiitola

050 5522 488
meiju.hiitola@riima.fi

Pyydä tarjous

Täytä tiedot, niin olemme teihin yhteyksissä.