Oivaltavaa suunnittelua – Escarmatin uusi ilme
Oy Escarmat Ltd on Vaasassa toimiva sähkö- ja automaatioalan yritys, joka tarjoaa kokonaisratkaisuja mm. kansainvälisille energiateollisuuden toimijoille.
Vuonna 2024 yritys täyttää 30 vuotta ja juhlavuoden kunniaksi haluttiin uudistaa pitkään käytössä ollut logo- ja yritysilme.
–Yrityksen vanha logo on ollut käytössä 1990-luvulta saakka, joten juhlavuosi on hyvä tilaisuus päivittää brändiä. Olemme uudistuva ja eteenpäin katsova yritys. Meillä on korkeatasoista osaamista, joten haluamme näyttää ulospäin siltä, mitä todella olemme, kertoo Escarmatin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Enni Yli-Hynnilä.
Projekti käynnistyi perusteellisella tutustumisella yrityksen historiaan, toimintaan, toimialaan sekä asiakkaisiin. Myös hetkeä aiemmin tehty brändikirja toimi hyvänä pohjana suunnittelutyön aloitukselle
–Yhteistyö Escarmatin kanssa on alusta saakka ollut erittäin kiinnostavaa ja antoisaa. On hienoa työskennellä jo pitkään toimineen yrityksen kanssa, jolla on selkeät suuntaviivat tulevaisuuteen ja halu uudistua, kiteyttää Riimalla projektista vastannut asiakkuuspäällikkö Tomi Kauhajärvi.
Myös Escarmatin puolella Riiman valinta kumppaniksi osoittautui oikeaksi ratkaisuksi.
–Pääsimme heti ensimmäisessä palaverissa hyvään yhteisymmärrykseen siitä, mikä on tärkeää uudessa logossa. Halusimme myös kumppanin, jonka kanssa olisi mutkatonta toimia, ja huomasimme, että Riiman toimintatavat ja arvot vastaavat omiamme. Myös hinta vaikutti asiaan. Olimme alusta alkaen samalla aaltopituudella, Yli-Hynnilä summaa.
Projekti aloitettiin uuden logon suunnittelulla, jonka ympärille rakennettiin yritysilme. Logon ja ilmeen muotokieleen haettiin vaikutteita yrityksen toimialan lisäksi sisäisestä toimintakulttuurista sekä arvoista. Lisäksi suunniteltiin uudet ulkomainokset, auton teippaukset, asiakirjapohjat, some-materiaalit sekä lanseerausvideot. Kaikki tämä paketoitiin lopuksi graafiseen ohjeistoon.
– Palvelu on ollut hyvää ja olemme saaneet apua moneen asiaan. Aikataulumme oli tietyissä töissä tiukka, mutta Riima onnistui toteuttamaan toiveemme halutussa ajassa. Yhteydenpito on ollut ystävällistä ja olemme uskaltaneet ideoida rohkeasti puolin ja toisin. Arvostamme myös suorapuheisuutta ja sitä, että meille kerrotaan rehellinen mielipide asioihin, Yli-Hynnilä jatkaa.
Uusi logo ja yritysilme julkistettiin kaikissa viestintäkanavissa heti juhlavuoden alussa 2.1.2024. Uudistus sai yrityksen sisällä ja sidosryhmissä paljon positiivista huomiota.
–Olimme lopputuloksesta positiivisesti yllättyneitä. Riima kuunteli meitä herkällä korvalla. He ovat tehneet parhaansa toteuttaakseen toiveemme ja onnistuneet siinä. Kun näimme uuden logon, olimme yksimielisiä siitä, että tämän haluamme. Olemme saaneet palautetta, että uusi logo on raikas ja nykyaikainen. Ylipäätänsä pidetään hyvänä sitä, että yritys uskaltaa uudistua.
Riima on kokenut uudistajakumppani oli sitten kyse pienestä logon modernisoinnista tai kokonaisvaltaisesta brändi-ilmeen uudistamisesta. Jos haluat tuoda yrityksesi ilmeen tähän päivään, ota meihin yhteyttä. Molempia osapuolia tyydyttävä ratkaisu löydetään varmasti.
Projektissa toteutettiin:
- yritysilme ja -tunnus
- graafinen ohjeisto
- autoteippaus ja valomainokset
- asiakirjapohjat (PP, Word)
- some-julkaisupohjat
- sosiaalisen median ja uutiskirjeen kuvitus
- lanseerausvideo
PIDITKÖ NÄKEMÄSTÄSI?
Haluamme olla osa sinunkin menestystarinaa.
Ota meihin yhteyttä ja kerro missä voisimme sinua auttaa