Riima logo.
Autokari Oy + Riima

Moderni ja brändiä tukeva
verkkopalvelu autoliikkeelle

Varkauden Autokari Oy on Keski-Suomessa vaikuttava autokauppaketju, joilla on myyntipisteet kolmella paikkakunnalla. Yrityksellä on uusien autojen edustuksia sekä laaja vaihtoautovalikoima. Perinteisten autoliiketoimintojen lisäksi Autokarilla on tuontiautopalvelu omalla kuljetuskalustolla sekä pienimuotoista autovuokraustoimintaa.

Autokari lähti suunnittelemaan verkkosivustonsa uudistamista ajatuksenaan konversioiden kasvattaminen sekä brändin kirkastaminen verkossa. Yleisesti oli myös tarpeena päivittää sivusto teknisesti ja toiminnoiltaan tähän päivään.

Riimalla haaste isosta projektista otettiin innostuneena vastaan.

– Tämän kokoisissa projekteissa on tärkeää määritellä projektin vaiheet ja aikataulu selkeästi sekä pitää jatkuva ja avoin kommunikaatio. Huolellisen suunnittelun merkitystä ei myöskään voi koskaan korostaa liikaa. Erityisesti helppokäyttöiseen käyttöliittymään sekä brändiä tukevaan visuaaliseen ilmeeseen käytettiin paljon paukkuja, summaa Riiman päässä projektista vastannut Web AD Tomi Kauhajärvi.

Autokarin markkinoinnista vastaava Tomi Saali toimi koko projektin ajan yhteyshenkilönä ja kiteyttääkin yhteistyön olleen mutkatonta.

– Riiman kohdalla heti ensimmäinen yhteydenotto tuntui sujuvalta ja löysimme yhteyden välittömästi. Riiman toiminnassa välittyy ”ihmiseltä ihmiselle” -tunnelma.

Projekti sisälsi mittavan verkkopalvelun kokonaisuudistuksen, jossa vaiheittain toteutettiin sivurakenteen ja käytettävyyden suunnittelu, visuaalisen ilmeen suunnittelu, tekninen toteutus WordPress-alustalle, rajapintaintegraatio Alkali WebSales -toiminnanohjausjärjestelmään sekä monenlaisia SEO- ja sisältötöitä.

– Uuden verkkosivuston ytimessä on reaaliaikainen autotietojen haku ERP:stä, nykyaikainen haku- ja suodatustyökalu sekä useita konversioon ohjaavia toiminnollisuuksia. Nämä ovat ehdottomasti nykyaikaisessa autokaupan verkkopalvelussa vaadittavia ominaisuuksia, listaa Kauhajärvi.

Digitaalisuus ja brändi edellä

Autokarilla digitaalisuus ja brändin merkitys nähdään tärkeänä ja siten sujuva mainostoimistoyhteistyö on tärkeässä roolissa.

– Olemme erittäin tyytyväisiä siihen, että riimalaiset jaksoivat haastaa meitä ja ehdottaa uusia näkemyksiä sekä ratkaisuja läpi mittavan projektin. Innostunein mielin jatkamme verkkopalveluidemme ja digitaalisen markkinoinnin kehittämistä yhdessä Riiman kanssa. Suosittelemme lämpimästi Riimaa yhteistyökumppaniksi, sillä he vastaavat nopeallakin aikavälillä tulleisiin tarpeisiin ripeästi, kiteyttää Saali.

Myös Varkauden Autokarin toimitusjohtaja Kari Tarvonen on tyytyväinen uudistukseen.

– Olemme saaneet käyttäjiltä paljon positiivista palautetta palvelujen käytettävyydestä, ja se näkyy kävijämäärien merkittävänä kasvuna verkkosivustollamme.

PIDITKÖ NÄKEMÄSTÄSI?

Haluamme olla osa sinunkin menestystarinaa.
Ota meihin yhteyttä ja kerro missä voisimme sinua auttaa

Ota yhteyttä

Myyntipäällikkö
Meiju Hiitola

050 5522 488
meiju.hiitola@riima.fi

Pyydä tarjous

Täytä tiedot, niin olemme teihin yhteyksissä.