Messut ovat myyntitapahtumina perinteikäs tapa saada näkyvyyttä, luoda aitoja kontakteja potentiaaliselle kohderyhmälle ja tehdä kauppaa. Asiakaslähtöisesti suunnitellulla messukokonaisuudella potentiaalinen asiakas tunnistaa tarpeen yrityksenne tuotteille, ymmärtää ydinosaamisenne palveluratkaisut, sekä tulee kohdatuksi. Mutta mistä lähteä liikkeelle?
Herätä kiinnostus ja vakuuta
Messukokonaisuuden suunnittelu lähtee tavoitteiden kirkastamisella, mikä toimii ohjenuorana niin suunnittelussa, kuin esittelijöillekin. Huolellisesti suunniteltu näkyvyys messupisteellä on erottuva, tukee esittelijöiden työtä ja vetää yleisöä puoleensa. Visuaalinen ilme tukee kaupallisia ja viestinnällisiä tavoitteita kertomalla yhdellä silmäyksellä ydinosaamisestanne ja sen tarkoitus on tehdä vaikutus potentiaalisiin asiakkaisiin sekunneissa.
Messuyleisön kiinnostuksen herättämiseen voidaan hyödyntää luovasti asiakkaan kaikkia aisteja, jolloin asiakas muistaa yrityksenne myös messujen jälkeenkin. Luovilla virtuaalisilla ja vuorovaikutteisilla ratkaisuilla yrityksenne viesti menee myös perille. Ensivaikutelman luomiseen paikan päällä tulee panostaa eniten, sillä asiakkaan kiinnostuksen herättämiseen on aikaa vain muutamia sekunteja. Mikäli epäonnistut, ei seuraavia vaiheita tule.
Messujen jälkeen hyödynnätte uudet kontaktit myyntineuvotteluihin tai lähestytte uusia asiakkaitanne uutiskirjeellä, kutsutte seuraamaan verkkosivuanne, sosiaalisen median kanavianne tai pyydätte tutustumaan verkkokauppaanne. Jälkikontaktointi takaa, että vaikka asiakkaalla ei juuri nyt ole tarvetta ydinosaamisellenne, muistaa hän yrityksenne ensimmäisenä kun tarve ilmenee.
Kustomoitu kokonaisuus mukautuu tulevaisuuden tarpeisiin
Meillä Riimalla messumarkkinoinnin suunnittelun lähtökohtana on luoda uudenlaista arvoa niin yrityksen, kuin asiakkaankin messuilla käyttämälle ajalle. Luomme yrityksellenne juuri teidän näköisenne kokonaisuuden, joka kutsuu tutustumaan, sekä auttaa jalostamaan messukohtaamisista todellisia asiakaskontakteja.
Alussa kartoitamme yrityksenne messu/tapahtumanäkyvyyden tavoitteet, yrityksenne graafisen ilmeen ja markkinointipaletin. Tarkastelemme viestintää asiakaslähtöisesti pyrkien poistamaan esteet, jotta asiakkaiden kontaktointi on sujuvaa.
Suunnittelemme näkyvyyden, joko yrityksenne tunnettavuuden tai esimerkiksi kärkituotteenne ympärille. Markkinointikokonaisuuteen teemme teille kustomoidun tarjouksen, joka sisältää suositukset ja toimenpiteet näkyvyydellenne. Näillä lisäätte messukävijöiden määrää pisteellänne ja jalostatte messukohtaamisista todellisia asiakaskontakteja. Aina messumenestykseen ei tarvita uutuusarvoa, vaan jalostamme yritysideastanne huokuttelevan messunäkyvyyden.
Ota yhteyttä, niin suunnitellaan yrityksellenne kustomoitu kokonaisuus messumarkkinointiin, joka tukee brändiäsi ja asiakkaitasi!