Mistä on hyvä mainostoimisto tehty?
Luovuudesta on mainostoimisto tehty. Luovuus on termi, joka liitetään poikkeuksetta mainostoimistoon. Luovuutta mainostoimistossa tarvitaankin, se on fakta. Visualisuus käsikädessä hersyvän tekstin kanssa, luovat mainostoimiston sielun. On tärkeää, että mainostoimistosta löytyy osaamista luoda mitä kauniimpia, pysähdyttävimpiä ja tunteita herättävimpiä tuotoksia. Osataan kuvata asiat näkökulmasta, jota ei aiemmin kukaan ole vielä löytänyt, tai mikä ei asiakkaalla itsellään ole tullut mieleenkään. Oli kyseessä kuva tai teksti, se muovautuu luovien osaajien käsissä muotoon, joka vangitsee katseen ja herättää ajatuksia mietittäväksi pitkäksi aikaa vielä tuotoksen näkemisen jälkeenkin.
Perinteisen luovuuden lisäksi luovuus on avainasemassa myös asiakkaan kohtaamisessa. Se on tärkeä työkalua asiakkaan ongelman tunnistamisessa. Ongelma pitää purkaa osiin, yksinkertaistaa ja mikä tärkeintä, keksiä siihen juuri oikeat ratkaisut. Luovuudella on iso osansa myös ratkaisun käytäntöön panossa. Toimivien markkinointistrategioiden päävalttina on suuret ja luovat oivallukset.
Peruspilarina mainostoimistolle on myös rohkeus. Ilman rohkeutta ei mainostoimisto voi olla riittävän luova. Mainostoimiston on oltava rohkea edelläkävijä. Kokeilla rohkeasti uusien asioiden vaikutusta yleisöön ja aiheuttaa, sekä seurata reaktioita. Vaaditaan rohkeutta myös uskoa ja luottaa omaan osaamiseensa ja visioihin ja sen turvin haastaa myös asiakas omaksi parhaakseen, näkemään uusia mahdollisuuksia ja ulottuvuuksia omassa liiketoiminnassaan.
Luovuus ja rohkeus yhdessä tekevät mainostoimistosta vahvan sen tärkeimmässä tehtävässä, toimia asiakkaan strategisena kumppanina.